Een nieuw kantoor inrichten

Binnenkort staat de inrichting van je nieuwe kantoorpand met grote letters in de agenda. Je hebt al maanden een ideaalbeeld voor ogen, maar hoe verwezenlijk je dit? Je wilt namelijk niet alleen aan je eigen wensen, maar ook aan die van je medewerkers voldoen. Over smaak valt niet te twisten, dat is voor ieder persoonlijk. Toch zijn er een aantal belangrijke aspecten die raadzaam zijn om in je achterhoofd te houden bij het inrichten van je nieuwe kantoorpand. Wij, van Havic Kantoormeubelen, hebben door onze jarenlange ervaring met inrichting van kantoorpanden alle nodige kennis en kunde in huis om je hierin op de juiste wijze te adviseren. Dus, ga jij binnenkort een nieuw kantoor inrichten? Dan geven we je hierbij een aantal handige tips!

Een interieurstijl die past bij jouw organisatie

Het klinkt wellicht als een gegeven, maar kies altijd voor een interieurstijl die zowel bij je bedrijf als bij je medewerkers past. Je kantoorinterieur is de eerste impressie die (potentiële) klanten van je bedrijf krijgen. En zoals je weet, krijg je maar één kans voor een goede eerste indruk. Daarnaast stimuleert een prettige werksfeer je medewerkers en bevordert het de productiviteit. Dát zijn nog eens aangenaam bijkomende voordelen! Wat veel bedrijven doen om de interieurstijl aan te laten sluiten bij hetgeen zij willen uitstralen, is het terug laten komen van de huisstijlkleuren binnen het kantoorinterieur. Op die manier voelen (potentiële) klanten, en al helemaal je medewerkers, zich verbonden met je organisatie.

Bepaal het aantal nodige werkplekken

Hoeveel werkplekken je nodig hebt, is afhankelijk van de grootte van je bedrijf en het aantal vierkante meters dat je tot je beschikking hebt. Bekijk dus alvorens de inrichting van je nieuwe kantoor eerst hoeveel werkplekken je daadwerkelijk nodig hebt. Met een richtlijn van zo’n vijf à zes vierkante meter per werkplek per werknemer kun je altijd controleren of je nieuwe kantoor groot genoeg is voor jouw bedrijf.

Verdelen in zones

Verdeel je kantoorruimte in zones. Waar er gewerkt gaat worden, wordt er gewerkt. Waar er vergadert gaat worden, wordt er uiteraard vergaderd. En waar er gegeten of gedronken wordt, worden geen andere werkzaamheden uitgevoerd. Het optimaal inrichten van je kantoorpand is enorm belangrijk voor het verdere verloop van je bedrijf. Daarbij stimuleert een efficiënte kantoorinrichting de productiviteit van je medewerkers. Waar men in de kantine tijd vrijmaakt voor een informeel gesprek over het weekend, wordt er achter beeldschermen geconcentreerd gewerkt aan de bedrijfsdoelen. Benut de ruimte die je tot je beschikking hebt dan ook optimaal en houd rekening met de diverse functies van de in te richten ruimtes. Kijk daarbij naar de verschillende looproutes. Hoe loop je bijvoorbeeld naar de printer of het koffiezetapparaat, zonder dat een ander afgeleid wordt?

Een opgeruimd kantoor

Zorg voor voldoende opbergruimte in je nieuwe kantoor. Dit wordt in de praktijk regelmatig vergeten in het ontwerp, maar bedenk dat een opgeruimd kantoor bij velen van ons zorgt voor een opgeruimd hoofd. En met een opgeruimd hoofd, verzet je natuurlijk dubbel zoveel werk!

De juiste verlichting

Het naar binnen schijnen van daglicht is zeer belangrijk, maar ook de sterkte van de te gebruiken verlichting mag je zeker niet over het hoofd zien. Dit heeft namelijk grotere invloed op de werkzaamheden en sfeer binnen je kantoor dan je denkt. De beste verlichting is en blijft zonlicht, wat zorgt voor het aanmaken van vitamine D en leidt tot een gelukkiger gevoel bij de mens. Helaas is zonlicht niet altijd mogelijk en ben je genoodzaakt te kiezen voor binnenverlichting. Je hebt dan de keuze uit koud en warm licht, welke beide je werknemers op een andere manier stimuleren. Onze ervaren adviseurs weten precies welke verlichting zich uitstekend leent voor jouw nieuwe kantoor.

Hulp nodig met het inrichten van jouw kantoor? Neem vrijblijvend contact op en onze adviseurs helpen je graag verder! Of wil je meer inspiratie?

Gratis Levering & Montage Veel Producten op Voorraad Showrooms in Veghel, Amsterdam, Gouda, Hilversum & Breendonk (BE) +31 (0)413 - 370 370