Ontvang je klanten in stijl met deze vijf tips

Als bedrijf is het belangrijk om je klanten de best mogelijke ervaring te bieden wanneer ze je kantoor binnenlopen. Een van de belangrijkste aspecten van deze ervaring is het interieur. Een goed ontworpen en stijlvol ingericht kantoor kan het vertrouwen en de tevredenheid van je klanten vergroten en het kan zelfs nieuwe klanten aantrekken! Maar hoe ga je dan te werk? In deze blog geven wij jou vijf tips hoe je het beste je klanten kunt verwelkomen in een stijlvol kantoor. Lees je met ons mee?

 

1. Maak een aantrekkelijke ingang

Een eerste indruk krijg je maar één keer. Dat geldt niet enkel voor je prestaties of hoe je als persoon overkomt – dit geldt ook voor het ontvangst van je klanten. Zorg er dus voor dat deze zo aantrekkelijk mogelijk is. Ga voor een leuk zitje, mooie decoratie in groenvoorziening en zorg voor een mooie receptiebalie. Laat hierin altijd het visitekaartje van je bedrijf terug komen. Maar wist je dat ook goede verlichting belangrijk is? Zo laat je namelijk je klanten en leveranciers zich welkom voelen. En naast bovengenoemde punten, doet een kop koffie aanbieden het ook altijd goed. ?

 

2. Kies een passende kleur

Het lijkt misschien vanzelfsprekend – een passende kleur vinden voor je entree. Maar wist je dat de kleur van je kantoor een grote impact kan hebben op de gemoedstoestand van klanten? Daarom is het zo belangrijk om een kleur te kiezen die past bij je bedrijf – maar ook zeker je doelgroep. Heb je een advocatenkantoor? Dan kunnen wij ons goed voorstellen dat je wellicht wat neutraler gaat met kleuren om een zakelijke sfeer neer te zetten. Te denken aan bijvoorbeeld grijs, beige of blauw. Heb je een marketingkantoor – dan zal je wellicht meer kiezen voor heldere en uitnodigende kleuren die de creativiteit stimuleren.

 

3. Verlichting is cruciaal

We gaven het net al even aan – maar verlichting bij de ingang is cruciaal. Het is een belangrijk onderdeel om een sfeer te creëren. Zo kan het zijn dat door te fel licht je je klanten een ongemakkelijk gevoel meegeeft. Terwijl te weinig licht weer kan leiden tot vermoeidheid. Ofwel, stem je verlichting goed af en zorg voor een optimale balans tussen basis-, functionele- en sfeerverlichting.

 

4. Gebruik kwalitatief hoogwaardige meubels

De meubels die je kiest zijn een ontzettend belangrijk aspect van je kantoor. Het is belangrijk om niet alleen te kijken naar meubels die comfortabel zijn, maar die ook een duurzaam ontwerp hebben. Kwaliteit gaat immers vele malen langer mee. Bij Havic Kantoormeubelen streven we ernaar om iedere dag een duurzaam kantoor voor onze klanten te creëren. Dit doen wij onder andere door met duurzame materialen en duurzame stoffen te werken. Denk bijvoorbeeld aan slijtvaste meubelstoffen geproduceerd van 100% gerecyclede PET flessen of akoestisch materiaal geproduceerd van land- en tuinbouwoverschotten.

 

5. Laat je merk zien

Al zodra je klanten binnen komen is het belangrijk om gelijk je merk te laten zien. Je kan het zien als je visitekaartje geven bij een netwerkevent. Je wilt een onvergetelijke indruk achterlaten. Wanneer je de branding goed laat terugkomen bij het ontvangst, zul je als bedrijf niet snel vergeten worden.

Heb jij na het lezen van deze blog inspiratie gekregen om aan de slag te gaan? Dat kunnen we goed begrijpen. Mocht je hulp kunnen gebruiken, dan helpen we je bij Havic Kantoormeubelen graag verder.

Gratis Levering & Montage Veel Producten op Voorraad Showrooms in Veghel, Amsterdam, Gouda, Hilversum & Breendonk (BE) +31 (0)413 - 370 370

Onze klanten

  • Kampert Nauta
  • HertogJan
  • VandenBosch
  • Whirlpool
  • CenterParcs
  • Handelsbanken
  • InShared
  • SwissSense
  • VidaXL
  • Europese Unie
  • Opel
  • Media markt
  • US Air Force
  • Mitsubishi
  • FrieslandCampina
  • Raben
  • Bas Trucks
  • ISS Facility Services
  • Plantlab
  • De Heus
  • WD 40
  • Albert Heijn
  • Jumbo