Elekta

Referentieproject


Elekta: “Dankzij de nieuwe kantoorinrichting start een nieuw tijdperk

Het was voor Elekta hoog tijd om hun verouderde kantoor om te toveren tot een nieuwe, moderne en sfeervolle ontmoetingsplek. Waar de ontwikkelaar van radiotherapie apparatuur met trots klanten kan ontvangen en medewerkers aangenaam kunnen werken. Het pand werd volledig gestript en volledig opnieuw ingericht. Passend bij deze tijd én de branding van Elekta.

Maarten Hovers, VP North Cluster, Regio Europa bij Elekta, vertelt hoe het 3D-ontwerp van Havic regelrecht een schot in de roos was. Er staat nu een echt Elekta-kantoor. Modern en sfeervol. Waarbij elke centimeter van het kantoor optimaal benut is. Maarten: “We zijn van begin tot eind ontzorgd. Havic was duidelijk, dacht mee op detailniveau en hield altijd het totaalplaatje in gedachten.”

(tekst gaat verder onder de slideshow)


Elekta: nieuwe oplossingen in radiotherapie.


Werknemer

Laat ons voor je werken.

We bellen je graag terug om een afspraak in te plannen.

  • Klantcase
  • Elekta

Wereldwijd ontwikkelt Elekta innovatieve oplossingen voor radiotherapie. Dit helpt om kankerzorg en patiëntenzorg te verbeteren. Met 4.700 medewerkers zet het team zich in om onder meer nieuwe bestralingsapparatuur te ontwikkelen. Maarten vertelt: “Onze apparatuur helpt mensen met kanker genezen. Door meer en nieuwe oplossingen te creëren zorgen we dat meer mensen sneller behandeld kunnen worden. Wij bedienen de Nederlandse markt vanuit ons kantoor in Best. Hier verkopen we alle apparatuur aan Nederlandse ziekenhuizen en verlenen we de bijbehorende service.”

Volledig nieuwe kantoorinrichting

Het kantoor in Best was op z’n zachtst gezegd verouderd. “Elekta bestaat 25 jaar en dat zag je ook terug in het kantoor”, steekt Maarten van wal. “De inrichting was oud, rommelig en ongezellig. Er was geen eenheid en het was niet goed onderhouden. We wilden een sfeervolle werkplek creëren zodat mensen het weer fijn vinden om naar kantoor te komen. Daarnaast waren er flinke verbeterpunten op het gebied van akoestiek, verlichting en ventilatie. Ik ben 2 jaar geleden gestart bij Elekta en het opknappen van het kantoor werd een van mijn speerpunten.”

Maarten: “We kwamen net uit de coronatijd, een periode waar mensen volledig vanuit huis werkten. Er was weinig binding met het verouderde kantoor. En we durfden in deze setting geen klanten te ontvangen. Ons nieuwe kantoor moest weer een ontmoetingsplek worden. Waar mensen met plezier werken en we klanten met trots kunnen ontvangen. We wisten dat we alles in het pand aan moesten pakken. Alles ging eruit. En we voorzagen het pand van nieuwe faciliteiten. Van verwarming, ventilatie en kozijnen tot aan nieuw meubilair.”

Een ontwerp dat direct aansprak

Om de nieuwe kantoorinrichting en meubels te verzorgen klopte Elekta aan bij Havic. Maarten: “Onze huisbaas tipte Havic, we bezochten de showroom en hadden direct een klik met hun adviseur. Ze dachten direct mee en gaven tips over indeling, kleurstelling en type materialen. We deelden onze ideeën voor het nieuwe kantoor. Een combinatie van eigen ruimtes en flexplekken, met een moderne uitstraling en gezellige sfeer. Het ontwerp dat we vervolgens kort daarna van ze ontvingen was regelrecht een schot in de roos. Het voorstel was superduidelijk met meubilair van topkwaliteit. Ik denk dat 95% van het originele ontwerp ook daadwerkelijk gemaakt is.”


Altijd het vizier op het eindresultaat

“Wat mij het meeste aanspreekt is het feit dat de adviseur van Havic niet bezig was met het verkopen van spullen. Hij wilde met name dat er een mooi kantoor zou ontstaan”, legt Maarten uit. “In alles wat hij deed dacht hij aan het totaalplaatje. Waar ik had verwacht dat Havic met een lijst met bureaus en stoelen zou komen, dachten ze echt op detailniveau mee. Hun team zorgde dat alle losse elementen een goed geheel werden. Ook volledig in de huisstijl van Elekta. Ze adviseerden zelfs in zaken waar ze niet direct bij betrokken waren. Zoals in het kiezen van een bepaald type verlichting of het aanbrengen van bepaalde accenten.”

Het inschakelen van een externe partij voor de inrichting was een uitgemaakte zaak. Maarten: “Zelf heb ik geen verstand van kantoorinrichting en heb ik ook niet de tijd om mij erin te verdiepen. Door dit aan Havic uit te besteden bespaarden we veel tijd. Bij hen lag het in goede handen. Ze ontzorgden ons namelijk van begin tot eind. Met een paar woorden of instructies wisten zij precies wat ze moesten doen.”


Sfeervol, praktisch en professioneel

Alle medewerkers zijn erg enthousiast over het vernieuwde kantoor. “Mensen herkennen het nu als een echt Elekta-kantoor. Qua branding en kleuren. En het is ook eigen dankzij de zelfgekozen foto’s van betekenisvolle plekken”, vertelt Maarten. “Alle ruimtes zijn nu zo efficiënt mogelijk ingericht. Sfeervol en praktisch. De kantine was bijvoorbeeld eerst kleiner en bestond uit alleen een keukentje. Hierdoor lunchten medewerkers vaak in een vergaderruimte. Havic kwam met het idee om de kantine groter te maken en efficiënt in te richten. Dat we nu gezamenlijk in onze kantine kunnen lunchen is echt een meerwaarde.”

De medewerkers weten hun weg naar het kantoor weer te vinden. Net als de klanten en sollicitanten die met open armen op het nieuwe kantoor ontvangen worden. Maarten: “Tot nu toe hebben we alleen maar goede reacties ontvangen. Een van de medewerkers noemde het een begin van een nieuw tijdperk, dat zegt eigenlijk alles. Er staat nu een professioneel kantoor met een aangename werksfeer, daar zijn we superblij mee!”